English (United Kingdom)Nederlands

Universal Marine BV

Universal Marine BV is de moedermaatschappij van de groep. Zij is verantwoordelijk voor het algemene ondernemingsbeleid, supervisie en de aansturing van de dochterondernemingen. Tevens neemt zij het initiatief tot nieuwe scheepvaartprojecten en biedt zij bouwbegeleiding, waar ook ter wereld, van onze nieuwbouwschepen.

Kenmerkend voor ons bedrijf is de onafhankelijkheid. Er zijn geen beperkende eigendomsstructuren met bijvoorbeeld scheepswerven of charteraars. Alle scheepsprojecten worden onder eigen regie geïnitieerd, uitgevoerd en beheerd. Dit voorkomt belangenverstrengeling en biedt het beste perspectief op een optimaal rendement voor zowel de rederij als haar participanten (CV-deelnemers).

De directie van Universal Marine bestaat uit:

Cor Vermeulen (1948) koos in 1965 voor de scheepvaart. Na de zeevaartschool te hebben voltooid heeft hij diverse functies vervuld in de zeevaart, waaronder die als stuurman en kapitein bij verschillende Nederlandse ondernemingen zoals KNSM, Boskalis, Smit Lloyd en Heerema. In 1982 begon hij zijn carriëre als kapitein/eigenaar met de aankoop van zijn eerste schip. Na de verkoop van dit schip volgden in de jaren daarop de nieuwbouw en exploitatie van vijf schepen. Zijn rederij was in 1997 als een van de eerste Europese scheepvaartbedrijven in het bezit gekomen van het ISM certificaat, verstrekt door het gerenommeerde classificatiebureau Lloyds Register.

John Mangindaan (1964), heeft de opleidingen HEAO Bedrijfseconomie en Accountancy voltooid. Vanaf 1986 heeft hij gewerkt op diverse accountantskantoren, waar hij naast de controlepraktijk ook veel due dilligence opdrachten heeft verricht. In 1995 is hij ingeschreven als registeraccountant. Vanaf 1998 is hij werkzaam in de maritieme sector. Eerst als financieel directeur in de scheepsbouw, daarna in de scheepvaart. Bij Universal Marine is hij verantwoordelijk voor de financiering van de schepen (zowel gedurende de bouw als gedurende de exploitatie), de financiële verslaglegging van de schepen en de organisatie van het plaatsen van de scheepvaart CV’s.

Bert Pleysier
(1962) heeft de opleidingen MBO Werktuigbouw en HBO Scheepsbouw voltooid. Sinds 1988 werkte hij bij diverse werven in binnen- en buitenland. Als technisch directeur heeft hij ervaring opgedaan in de bouw van, onder andere, containerschepen voor de binnenvaart en zeevaart. Zo was hij betrokken bij de bouw van de Jowi (het eerste 500 TEU binnenvaartcontainerschip), IMO II chemicaliëntankers en multi purpose schepen. Bij Universal Marine is hij verantwoordelijk voor alle technische aspecten van de varende vloot en schepen in aanbouw.

Jurjen Berends (1970) is opgegroeid in de (binnen)scheepvaart en heeft in 1994 de opleiding HBO Scheepsbouw voltooid. Sindsdien heeft hij verschillende functies vervuld binnen de scheepsbouw zoals, (hoofd) constructie afdeling (tekeningen & berekeningen), (hoofd)ontwerp afdeling en bouwbegeleiding. De bouw van deze schepen, waaronder multi purpose schepen en containerschepen, vond met name plaats in Oost Europa. Binnen Universal Marine is hij verantwoordelijk voor certificering, nautische en technische aspecten van de varende schepen, alsmede de schepen in aanbouw.